Doorgaan naar hoofdcontent

Posts

Onderhanden 2...

De hengel, een 7’ #4/5 3-delige PP, is nu al weer een tijdje klaar. De ogen zijn prima, maar ik kan nog niet zeggen dat ze de te bereiken afstand (shooting line) sterk vergroten - maar ik heb m alleen nog maar in de achtertuin uitgeprobeerd, waar er zoveel obstakels zijn dat een echte, objectieve afstandtest niet tot de mogelijkheden behoort. Daar zal ik dus volgend voorjaar, als er weer gevist kan worden alhier, over berichten. Maar de hengel zelf is prima geslaagd, al moet ik zeggen dat ik nu wel weer klaar ben met driedelige hengels; mijn ervaring is dat tweedelige hengels met geïntegreerde bamboe-bussen (en feitelijk ook tweedelige met metalen bussen) zich beter en voorspelbaarder (gebaseerd op hun taper) gedragen. Driedelige hengels zijn dus wat mij betreft alleen aan te raden als de transportomstandigheden het vereisen - bijvoorbeeld omdat ze op de fiets mee moeten - of natuurlijk in het vliegtuig… Foto’s houden jullie nog te goed, die moet ik binnenkort maken, als het weer, en d...

Onderhanden...

Ik ben nu al een tijdje bezig met een driedelige 7-voets hengel voor een 4 lijn - een PP. Hij is eigenlijk al een week of zes af, op de ogen na. Die moeten uit de VS komen - het zijn Torzite-klonen - en de verzending van spulletjes uit de VS duurt op het moment zeker 10 keer langer dan normaal (zelfs Aliexpress en Banggood bestellingen komen op het moment sneller naar Nederland). De bedoeling is dat het een lekker fiets/rugzak/reishengeltje wordt; ik heb ook een 3-delige PP van 5.5 voet gemaakt - die past in een rolkoffer en kan dus eenvoudig met het vliegtuig mee - maar zo’n kort hengeltje is onder de meeste omstandigheden toch wat behelpen. Een 7-voeter is universeler inzetbaar. Houdt deze plek in de gaten - ik zal foto’s plaatsen als de ogen binnenzijn en de hengel klaar is…

Bouwwijze

En langzaam wordt ook de voorlopig laatste pagina - bouwwijze - ingevuld. Nu nog met alleen tekst, en niet in de definitieve layout; maar binnenkort komen er ook foto’s bij van de verschillende stappen in het bouwproces. Ik hoop dat deze site vooral wat algemene misvattingen over splitcane, zijn eigenschappen, vermeende kwetsbaarheid en traagheid, en bijvoorbeeld het foutieve beeld dat ‘splijten’ beter zou zijn dan ‘zagen’, kan wegnemen.

Site is nu live

De Schroedinger splitcane site is nu zo ver af dat ‘ie live gaat. De pagina over de constructie van splitcane hengels is nog leeg; dat vergt nog wel wat denk, schrijf, en fotowerk, maar de rest, inclusief beschrijving en foto’s van modellen, geschiedenis van splitcane hengel, en achtergrondinformatie over splitcane in het algemeen, is af. Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft. Voor wat betreft dit blog hoop ik hier met enige regelmaat nieuws te posten, zowel op het gebied van splitcane in het algemeen, alsook ontwikkelingen bij Schroedinger splitcane in het bijzonder, zoals nieuwe modellen, bijzondere hengels, of aparte technieken.

Test

Hoi allemaal. Dit is mijn eerste blog als Schroedinger Splitcane. Je zult hier dan ook nog geen informatie vinden over de splitcane hengels waar deze website voor is opgezet - dit is enkel en uitsluitend een test om te zien of ik de blog kan integreren in mijn website...